torsdag 13 mars 2008

Kvalificerat skitsnack

Kanske var det lönen. Eller något annat av den skit jag snackade förra veckan. Men nu har jag äntligen fått besked och jag vettifan om det känns bättre att veta helt säkert att jag inte gick vidare. Skälet är att "my skills and experience outweigh the demands of the job"!

Jag hade ju inte ens fått veta vad jobbet innebar. Och jag skulle sannerligen inte ha sökt det om jag kände att jag var alldeles för överkvalificerad. Nej, jag kände snarare att det verkligen var mig de sökte utifrån annonsen. Hade i princip inte kunnat stämma in bättre. Nu är jag sur, besviken och ledsen faktiskt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Min reaktion - verkar INTE vara så seriöst företag ! Luddig jobbannons, de förklara inte vad det är för jobb, o så säger de 1 vecka senare att du är överkvalificerad !? Vad ville de egentligen ha för personer till tjänsten ? Nej du, det va nog bra att du inte fick det ! :o) tror jag iaf...

30-nånting sa...

Ja du m, jag undrar också vem de var ute efter. Fast grejen är att det verkligen är ett seriöst företag...vilket gör det hela märkligare.

Anonym sa...

Jag håller med m. Överkvalificering brukar oftast betyda att de är ute efter relativt lågavlönad arbetskraft... Och hur seriöst känns det?? Sedan får du ju också tänka att om det är det de primärt är ute efter, istället för arbetsmotivation och personlighet, så är de nog inte så rätt för dig heller. Om du tänker efter. Dålig stil av de också att inte höra av sig sådär. Man slänger ju liksom inte ihop en ansökan på 5 röda. Rött flagg om du frågar mig...

30-nånting sa...

Hm, ni kanske har rätt båda två...jag ska gaska upp mig alldeles strax!

Amanda sa...

Tråkigt.
Men. Om de inte fattar ens storhet och inte vill ha en så hade man ändå inte velat ha det jobbet. Så brukar jag tänka iaf.

Emm sa...

Det kommer fler chanser!!!!

30-nånting sa...

amanda, exakt det sa min kära sambo i går också. Och i dag känns det faktiskt så.

emm, tack!