torsdag 6 mars 2008

Kompisar från förr

Jag lunchade med en före detta kollega i dag. Vi har inte setts på nästan tre år och råkade springa på varandra förra veckan. Jag hade egentligen ingenting att rapportera insåg jag när vi satte oss ned för att äta. Ja, det skulle vara den nya lägenheten då. Han hade fått tvillingar så gissa om hans liv blivit upp- och nervänt. Jag är inte avundsjuk på tvillinggrejen, däremot skulle jag gärna vara ledig varje onsdag som han är. Förstå vilken känsla att aldrig jobba mer än två dagar i sträck!

4 kommentarer:

Strawberry milkshake sa...

det låter som ett ganska perfekt upplägg!

30-nånting sa...

Visst gör det, jordgubben. Då kanske man skulle känna att man har ett liv.

Emm sa...

så vill jag också ha det :-)

30-nånting sa...

Jag med emm, jag med...