tisdag 11 mars 2008

Human Touch

Beröring. Det är otroligt viktigt att få beröring. Jag är beroende av det, helt klart. Både av att få och av att ge. Ibland blir E galen när jag håller på och stryker på honom medan det bästa jag vet är när han stryker på mina fötter, mina armar, min rygg och pillar mig i håret.

Jag läste i alla fall ett jätteintressant inlägg på Henrik Fexeus blogg (han som gjorde programmet Hjärnstorm) om kärlek och vikten av beröring. Där skriver han bland annat att nyfödda barn som inte får någon beröring dör inom loppet av någon månad!

Så ta på varandra för tusan. Vem ni än har i er närhet. Jag tänker fortsätta med mitt kramande, klappande och strykande i alla fall.

2 kommentarer:

Muminen sa...

En sak som jag får erkänna är nackdelen med att vara singel är att man inte får den där beröringen... eller ge den heller, vad det beträffar.
Nu behöver jag kramas... gahh!! :)

30-nånting sa...

Då får du krama alla dina vänner så fort du kommer åt, muminen.