fredag 5 december 2008

Violen

I går var E på julfest med jobbet. Övernattning ingick så han kommer hem vid lunchtid i dag och nöjt konstaterar jag att han meddelar via sms att han hade haft svårt att somna utan mig bredvid sig. Skönt att höra.

Redaktrisen ställde upp som sällskap under kvällen och vi käkade middag och satt sedan som två pösmunkar i soffan. Redaktrisen är också gravid och har precis börjat känna små rörelser i magen. Jag försökte också känna men när jag lade dit handen blev det lugnt och stilla.

Pyret började också ge sig tillkänna och jag sa åt Redaktrisen att lägga dit handen. Då drog Pyret på en rejäl spark och jag blev mäkta förvånad. Pyret har nämligen inte gett sig tillkänna för några andra än mig, E, Lilla mor och Pappi. Chloë och Journalistinnan har gjort ett flertal försök, men aldrig fått känna något. Det är uppenbarligen en blyg viol jag bär omkring på, men Redaktrisen verkar vara klart godkänd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pyret kanske sympatiserade med henne för att hon också blir tjock pga en liten. Kände att hon är schyst som även låter en annan bo i henne, precis som du. (Jag svamlar och vet inte varför jag säger detta egentligen.)

Anonym sa...

Ja, jag tror på Linnea! Så är det nog =)

Anonym sa...

Du brukar blogga i princip varje dag så jag kan inte låta bli (som alla andra gör med någon som snart ska föda) att tro att du är och trycker ut ett pyre. Snälla, säg att jag har rätt?

30-nånting sa...

Linnea, jag avskyr att göra dig besviken - men så är inte fallet. Ett inlägg för dagen är på G.

Men jag tror helt klart på din teori!