onsdag 10 december 2008

Snabbstart

Det finns en hel del husmorstips vad gäller att få förlossningen att komma igång. Bland det som nämns oftast är det gå i trappor, städa och putsa fönster. Det låter ju hur tråkigt som helst!

Jag hittade i stället en variant där det stod att man kan prova massage. Det har jag tagit fasta på. I måndagskväll masserade E mig en timme och i går stod fotmassage på programmet. Jag skiter fullständigt i om massagen fungerar eller inte, men den här situationen ska jag utnyttja till max. Mmm, massage...

4 kommentarer:

Amanda sa...

Här snackas det mycket om:
Färsk ananans
Ett glas champagne
Sex (med mycket bröststimulering tydligen ;o)

= mycket roligare än trappor & hushållsarbete. Allt man får är ju ont i ryggen.

30-nånting sa...

Amanda, dina tips köper jag rakt av!!!

Emm sa...

1 timme?!?!?! satan vad du måste ha det bra. Kalle går med på att massera mina fötter efter 14 timmars arbetspass gående men han tröttnar efter 5 minuter...... Jag menar 14 timmar måste ju nästan likställas med graviditet? eller hur? ;-)
Kram

30-nånting sa...

Emm, jag vet. Tror att han kom in i någon sorts trans efter ett tag, haha. Jag kan säga så här - jag tror inte att det händer igen. Men 14 timmar på fötterna är defintivt lika med en graviditet - absolut!!

Kram