tisdag 16 december 2008

Firestarter

Trick för att få ut bebis, del 2:

Skit i att försöka få ut bebis, resignera i det faktum att bebisen för evigt byggt bo i magen och gå ut och köp garn för att sticka en sjal som kommer att uppta mycket tid den närmaste månaden.

Det är vad jag gjorde i går.

I natt vid tre vaknade jag av mensvärk, som kom och gick med regelbundna intervall. Vid halv sex gav jag upp och lade mig i soffan och tittade på min favorithunk, Mr Darcy, medan mensvärken kom och gick med tio minutersintervall.

Nu är det fem minuter som gäller.

Jag har pratat med förlossningen, men det är absolut inte dags att åka in ännu. Bara att ta det lugnt, äta och mysa. Det gör inte så ont ännu heller. Det känns förvånansvärt lugnt och vanligt det här. Men jag antar att jag får äta upp de orden senare.

Håll tummarna för att Pyret väljer den här dagen att visa sitt nylle för oss. Det betyder att E får rätt i sin datumgissning. Och det är inte ofta han fåt rätt i det här hushållet, stackarn.

(Tack för tipset om stickning, Lantlollan)

13 kommentarer:

Definitivt preggo sa...

Holy crap! Helt sjukt spännande! Lycka till, jag kommer gå omkring och tänka på er hela dagen, trots att jag nu egentligen inte vet vilka ni är ens en gång. Heja Pyret!

Anonym sa...

Lycka till! Åh, vad spännande!

Anonym sa...

Aaahhhhh, den är på väg!!! Heja, heja! Tänker på er.
PS. Sjukt imponerad över att du lyckades göra ett blogginlägg i det här läget också. Hats off!

Anonym sa...

Wohooooooo! Yes! Bra där, Pyret! =) Jag tänker på er allt jag kan! Kramar i massor

Anonym sa...

Åh, vad spännande! Hoppas E får rätt så ni äntligen får träffa Pyret!

e.s sa...

Åhhh, äntligen!! Jag håller alla tummar. Kraaaaaaam

Amanda sa...

Jippiii!
Glöm inte att andas.

Anonym sa...

Åh, håller alla tummar jag kan !! Klart det ska bli den 16e !Stor kram och lycka till

Anonym sa...

Äntligen börjar det bli lite fart på Pyret! Hoppas den tittar ut idag.

Emm sa...

Jag dööööör av nyfikenhet!!!!!!
LYCKA TILL!!!!!!!!!

Anna sa...

Ååååh, vid det här laget har förmodligen Pyret sett dagens ljus!

Anonym sa...

Tänker på dig och hoppas du och E fått se Pyret i ögonen vid det här laget...

30-nånting sa...

Tack för alla tankar!