torsdag 11 december 2008

Tristess

I dag är jag trött. Jag misstänker att jag kanske är lite understimulerad, trots en hel massa köttbulletrillande och trevligt fika med Redaktrisen och Informatören i går.

Min beundran för blivande mammor i finnjonnas situation växer för varje dag. Jag kan faktiskt vara uppe och röra på mig, ta mig ut på promenader och luncher och dona med saker här hemma. Ändå är jag uttråkad redan. Det kan också ha att göra med att jag inte vet hur länge jag ska gå omkring här och vänta. Hade jag haft en deadline om ett par dagar hade jag med all säkerhet inte haft något problem med att göra ingenting. Men i dag ska jag göra ett försök att bara slappa och njuta av en dag med film, mys i soffan och läsa ut min senaste chick-lit. Då kanske Pyret blir så uttråkad själv så att h*n hellre kommer ut.

*Hoppas*

Inga kommentarer: