fredag 11 juli 2008

With every heartbeat

Mammas operation är över. Vi var inställda på att den skulle ta 5-6 timmar så vid lunchen klockan ett sade vi att det var "halvtid". Tjugo över ett ringde pappas telefon. Jag och Lillebror tittade på varandra och det kändes som om våra hjärtan stannade. Varför ringde de nu?

Operationen var alltså över efter knappt tre timmar. Ett tecken så gott som något på att det inte blev några som helst komplikationer. Pappa ska åka upp till mamma i eftermiddag, för de tror att hon vaknar snart.

Nu har mamma mycket värk och lång rehabilitering framför sig. Men det struntar jag i. Allt är bättre än alternativet och jag är så glad!

6 kommentarer:

Strawberry milkshake sa...

Ah sa skont! Njut av helgen nu! Manga kramar.

Anonym sa...

Å, vad bra. Nu är det gjort, vad skönt.

Emm sa...

Åh vad skönt att det gick bra :-)

Vill inte ens tänka tanken på att förlora sina föräldrar. Jag börjar skaka bara jag tänker på det...

Kram

Amanda sa...

Å så skönt.
Jag är glad med dig!

30-nånting sa...

Tack för era tankar och era snälla ord!

Unknown sa...

Jag är så glad att hon mår bra! Kram!