tisdag 1 juli 2008

Söttand

I början av graviditeten blev jag orolig för mig själv. Inte på grund av någon krämpa utan för att mitt sötsug nästan helt försvann. Det hela kändes mycket oroande och märkligt. Jag hade till exempel en godispåse hemma som räckte i två biobesök och drygt en vecka till! Egentligen hade detta varit ett ypperligt tillfälle att försöka göra mig av med mitt sockerberoende. Men nej, det är så inbyggt i mig att godis, och framför allt choklad, är gott så det ska man ha när man är sugen på att unna sig något. Så jag hade godis hemma, åt en godis nu och då (en utopi i vanliga fall) och var egentligen mest sugen på nektariner.

Men sötsuget är tillbaka med besked! I dag till lunchen satt jag med tre skålar framför mig med tre olika sorters småkakor i. Varje sort provsmakades eftertänksamt och en skål fick faktiskt ett återbesök. I'm back!

Inga kommentarer: