fredag 11 juli 2008

Operation dagsverke

Nu ligger Mammi på operationsbordet. Jag och Pappa är på kontoret för att jobba lite. Just nu gör jag vad som helst för att slippa tänka på vad läkarna gör med min mammas kropp.

Det känns fruktansvärt jobbigt samtidigt som jag vet att det här är enda utvägen. I går förstod vi nog alla allvaret när kirurgen sa till mamma att hennes hjärta inte skulle klara en infarkt till. Det kärlet som har en förträngning kallas tydligen för "änkekärlet". Det är alldeles för många som blivit änkor på grund av det. Och min pappa vill definitivt inte bli änkeman. Och jag vill inte bli moderlös.

När jag fick veta att operationen skulle bli av brast det för mig. Fortfarande kommer tårarna i tid och otid. Men det är skönt att vara lite ledsen för ikväll räknar jag med att vara glad över att operationen blev så lyckad. Allt som betyder något nu är att mammas hjärta blir friskt igen.

Håll alla tummar som ni har är ni snälla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller alla tumar jag kan. Sänder lite positiv energi när jag ändå är i gång. Lycka till!

30-nånting sa...

Tack anna!