onsdag 9 juli 2008

Broken hearts

Den här semestern började inte riktigt så som jag hade tänkt. Å andra sidan finns det ingen plats jag hellre skulle vilja vara på just nu än precis här, i Huset vid havet.

Jag kom i måndags. I måndags fick min lilla Mamma en hjärtinfarkt och åkte in på sjukhus. Hon har tydligen haft lite känningar tidigare men inte velat oroa oss barn. På torsdag eller fredag ska hon göra en by-pass operation. De ska alltså skära upp hennes bröstkorg, koppla in henne på en hjärt-lung-maskin och koppla in två nya blodådror på hennes hjärta. Det är en standardoperation för läkarna här. Men för oss känns det galet stort. Å andra sidan verkar hon vara en perfekt kandidat för den här typen av operation eftersom hon i övrigt är i toppskick. Det är "bara" ett kärl som kärvar.

Jag är så otroligt glad att jag är här just nu och kan hjälpa Pappa, städa och göra det allt Mamma hade tänkt sig den här veckan och träffa henne så ofta jag vill.

11 kommentarer:

Unknown sa...

Läskigt. Även om man vet att det kommer gå bra är det ändå otäckt. Kärvs så lite fantasi för att leva sig in i hur det skulle kunna ha varit, om det varit lite värre.

Hoppas att hon mår bättre snart, och att ni alla kan njuta av semestern så mycket som möjligt ändå. Kramkram!

30-nånting sa...

Tack lmil. Just nu försöker jag stävja min fantasi för allt vad jag är värd. Den är för livlig för mitt eget bästa. Nu är det bara fokus på att allt ska gå bra.

Kram

Anonym sa...

Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra. <3

Amanda sa...

Håller också tummarna. Kramar!

Strawberry milkshake sa...

Tanker pa dej gumman.

Anonym sa...

Kram.

30-nånting sa...

Tack alla!

Emm sa...

Åhh nej......
Men läkarna har rätt, det är ett rutiningrepp och din mamma kommer klara sig bra, det vet jag.
Ta nu hand om dig och pyret och resten av familjen..

tusen kramar

e.s sa...

Men vad hemskt! Jag förstår att tankarna snurrar runt runt...och jag förstår också att du är är glad över att vara där nu.

Ta hand om dig.
Jag tänker på dig, lilla mamma och resten av familjen.
Kram kram

Anna sa...

Åh, nej vad jobbigt... Skickar positiva tankar och håller tummarna för att det ska gå bra.

30-nånting sa...

Tack!