fredag 30 oktober 2009

Two faced

En vanlig dag hemma hos oss:

Nej mamma, jag vill inte sova nu.

Nej mamma, jag vill absoluuuut inte sova i två timmar.

Nej mamma, fattar du trögt, jag vill inte äta.

Nej, varken mos eller bitar.

En sjukdag hemma hos oss när morsan ligger däckad:

Ja pappa, vad bra att du lade mig nu jag är så trött.

Åh vad skönt det var att sova i två timmar pappa. Nu känner jag mig mycket piggare och gladare.

Åh gud vilken god mat du serverar pappsen. Mos eller bitar spelar ingen roll för du är en sådan gourmetkock.


Svikare!

2 kommentarer:

Anna sa...

Hahaha! Ja, vad får man för att man försöker, fixar, donar och ligger i bara för att allt ska vara så bra?!

30-nånting sa...

Anna, ja fråga inte mig. Som du ser har jag en dotter som inte uppskattar mina ansträngningar, haha.