onsdag 7 oktober 2009

Pity party

I dag tycker jag lite synd om mig själv. Blev dunderförkyld i söndags och blev så paff över hur däckad jag kände mig. Då insåg jag hur längesedan det är jag var förkyld. Det har känts bättre och bättre, men i dag känner jag mig riktigt hängig igen. Kan bero på den dryga timmespromenade jag tog med Gymnasielärarinnan i går när jag kände mig på topp.

Så i dag är planen att somna i samma sekund som Mira gör det och sova tills hon vaknar. Varje gång jag tänker så vaknar hon i och för sig efter en halvtimme i stället för två timmar, men en halvtimme är verkligen inte fy skam. Och så har jag köpt stackars mig-kex. Remi. Just det, tantkexen. Jag älskar dem!

Så riktigt synd om mig är det inte, ganska lyxigt att vila i soffan med goda mintkex när jag tänker efter.

4 kommentarer:

Amanda sa...

Krya på dig!
Mmmm, Remi, är det Göteborgskex? Min barndomsfavvo därifrån hette Condis eller Kondis, runda med len nötfyllning, finns de kvar? Goare än en pralin ju.

30-nånting sa...

Japp, Göteborgskex. Och Condis har fått heta Remi Nougat istället. Jag gillar båda, men mintchokladen intar toppositionen.

Amanda sa...

Åhå, tack.
Varenda gång jag kommer 'hem' har allt i mataffären ändrat sig så himla mycket!

Anna sa...

Oj, är de tantkex? Haha! I så fall har jag varit tant mkt länge, I love them!!