söndag 4 oktober 2009

I can buy you

Eftersom jag känner mig så fattig den här månaden, och inte nog med det, jag är trött, ful och fet också, gjorde jag en klassisk Lyxfällan-grej i går. Jag shoppade loss på H&M - med kreditkortet.

Jag hittade ett par jeans, hallelujah, en vardagsklänning, en grå långärmad vardagstopp och en jättefin lila manchesterkjol. Nu kan jag mixa och matcha hela hösten och kanske känna mig lite fin, mitt i all trötthet och fethet. Dessutom hittade jag en Big love-blus (ser ut som något Chloë Sevigny skulle ha på sig i serien) som jag inte kan sluta tänka på. Min plan är att lämna tillbaka en blus jag köpte för en månad sedan som jag aldrig använt för att köpa Big love-blusen.
Jädrar i min lilla låda, nu är jag på gång.

Dagens plan, begära mer pengar från Försäkringskassan!
Bilden lånade jag här.

2 kommentarer:

ak sa...

Igår körde jag ett pilatespass i 25 minuter. Kände mig bra då. Sen toppade jag det med två bitar äppelkaka med grädde och därpå lite smågodis - man kan ju inte känna sig FÖR bra. Och nu står jag här och känner att garderoben inte har någonting att erbjuda, allt är fult, och jag blir ful i det. Så du ANAR inte hur sugen jag är på att göra samma sak!!! Shopping makes perfect. Därför ska jag på bankrådgivning idag kl. 13. =) Och blusen är jättefin!

30-nånting sa...

ak, jag har undvikit träning och bakade chokladkakor med hasselnötter i fredags... Köpte blusen i dag, i en större strl än jag testade haha