måndag 26 oktober 2009

App lapp sa att du slapp

Bebisar kan ju göra en hel del läbbiga grejer. Jag har blivit nerspydd och nerbajsad utan att känna mig särskilt äcklad. Men nu har Mira börjat med något som jag tycker är riktigt vidrigt. När hon tappar matbitar ner i haklappens "ränna" har hon lärt sig att plocka upp dem. Inte nog med det. Hon äter upp dem. Hon tycker säkert att det är jättesmidigt. Inte nog med att maten är nära till hands, den är lagom uppblött redan av sörjan som redan ligger därnere. Hon smaskar glatt på medan jag sitter bredvid med kväljningar.

2 kommentarer:

Anna sa...

Visst är det fräscht? Kan nog tänkas att det kommer ännu äckligare uppföljare... :D

Hoppas förresten att hon mår bättre nu. Förstår precis hur du känner när hon är sjuk, det är h e m s k t.

30-nånting sa...

Haha, ja det kan jag verkligen tänka mig.

Och Lillan mår bättre nu. Just nu spelar hon äggmaracas på golvet och alldeles strax är det eftermiddagstuppis på gång. Skönt.