tisdag 3 juli 2007

Rimlexikon

Jag har ett bekymmer. En av mina bästa vänner ska gifta sig i sommar, men det är inget bekymmer i sig. Nej, problemet är att jag, och mina vänner J och L ska hålla tal på bröllopet. Jag har lovat att skriva ihop en dikt som vi ska framföra tillsammans och jag har fastnat på det sista, viktiga rimmet. Slutklämmen. Jag har försökt slå på nätets rimlexikon men tyckte inte att jag fick några bra alternativ så nu hoppas jag på någon av er som läser det här. Vad rimmar på "heaven"? Jag har själv upptäckt "seven" och "eleven" men det kan jag inte göra något kul med. Nu har jag höga förhoppningar på en fantastisk avslutning av en annars rätt medioker dikt.

2 kommentarer:

Emm sa...

Svårt att rimma på.....
Du kan inte nlanda om lite i meningen så att ngt annat ord kommer sist? Ngt som är lättare att rimma på :-)

30-nånting sa...

Jag har tänkt på det Emm, men det blir så himla fin avslutning med heaven. Så förmodligen är jag utelämnad till att hitta på något kul med siffran sju... Tur att det mestadels är fulla människor som ska lyssna på talet