torsdag 29 september 2011

Författarskatt

Jag har en bok som jag kan gå tillbaka till nu och då. Rätt ovanligt för mig, jag läser sällan om böcker även om jag tycker att de är fantastiska, men just den här har blivit som en snuttefilt för mig.

När deckarna på nattygsbordet känns för tuffa så kan jag alltid lita på En nypa frisk luft av Erica James. Jag köpte den på en bokrea för en sisådär 13 år sedan och nu när jag läser den igen inser jag att det nog är den första så kallade chick-litten jag någonsin läst. Jag läste den och gillade den mycket. En småputtrig historia som utspelar sig i en charmig by utanför Manchester. Med den sedvanlige snygge grannen och beskäftiga kärringen.


I går slog det mig att den här kvinnan kanske faktiskt har skrivit fler böcker. Och jajamensan, det har hon så klart. Inte mindre än 15 böcker har hon skrivit och min lycka var obeskrivlig. Precis vad jag behöver just nu. Lättsamt och lättsmält.

I detta nu är fem av dem på väg hem till mig. Och faller de mig på läppen kommer jag inte tveka att klicka hem resterande nio. Oh the joy!

2 kommentarer:

Erika sa...

Roligt med ett boktips! Tack för det.

30-nånting sa...

Haha, det kan vara så att det finns mycket bätte sådana här böcker nu. Bara det att jag hyser varma känslor för just den här boken.

En liten brasklapp bara...