måndag 19 september 2011

Radioskugga

I torsdags testade vi för första gången att ha en tv- och datorfri kväll. Efter middagen var egentligen all sorts teknik förbjuden, även för Mira. Hon accepterade glatt att få en bok läst för sig till kvällsfikat i stället för att få se lite Pingu och jag och E var sjukt produktiva.

Jag gjorde klart Miras bebisalbum som har stått på min To do sedan jag var höggravid med Molly och E rensade ur sin garderob och styrde upp våra "här har vi lite allt möjligt"-lådor i byrån.

Ett mycket lyckat experiment som från och med nu ska få bli standard hos oss. Det svåraste för E var nog att inte ta upp sin iPhone, men han klarade det också. Nu på torsdag ser jag fram emot att påbörja Mollys album för det verkar tyvärr inte som om jag kan ta tag i det utan att tvingas ifrån tv:n.

Inga kommentarer: