onsdag 21 september 2011

Dancing queen

Som jag har nämnt tidigare har jag ju börjat dansa och förra gången dök det upp en kvinna i sina bästa år där. Klassen i sig är 25+ fast jag med mina 33 år är nog en av de äldre. Men den här kvinnan var nog åtminstone sju år äldre än mig. Rultig och med lite för tight t-shirt.

När dansläraren frågade om kvinnan hade dansat något tidigare (det är en nybörjarklass men de flesta har dansat i någon form tidigare) svarade hon: "Nej det har jag inte, men jag tycker att det verkar skitkul!"

Jag ville bara utbrista i det klassiska "you go girl!" när jag hörde det.

Så otroligt modig hon är. För det är läskigt att kasta sig in i något nytt sådär. Och det var så härligt att se henne ge järnet på dansgolvet.

Jag vill bli som henne när jag blir stor!

4 kommentarer:

Lfthmn sa...

Underbart! Det är så det ska vara! Ba' åk och gör det som är kul, liksom!

30-nånting sa...

Eller hur! Fast jag tror att det är få som vågar på det sättet tyvärr.

Strawberry milkshake sa...

Gött! Precis så det ska vara. Attans att man ska vara så satans självmedveten och löjlig.

Förresten Skrållan om du läser; kan inte jag få tillträde till din blogg igen?

30-nånting sa...

Men heeeej Jordgubben. Som jag har tänkt på dig. Och helt missat att du är tillbaka! Grattis!Gu' vad kul. Nu ska jag läsa ikapp.