onsdag 18 mars 2009

Here comes the sun

Vi ska bli med persienner! Jag bestämde det i går när jag ringde runt och kollade upp priser. I kväll kommer en persiennman för att mäta våra sovrumsfönster och sedan lär det inte dröja länge förrän vi kan göra vårt sovrum riktigt mörkt. Det ska bli helt underbart! Vi har en rullgardin just nu, en rullgardin som man får dra ner jätteförsiktigt för att den inte ska hänga käckt på svaj. En rullgardin som inte riktigt har förstått att dess främsta uppgift är att stänga ute ljuset. När persiennerna väl är på plats ser jag fram emot att faktiskt kunna sätta upp ett par trevliga gardiner i stället.

Oj, vad skönt jag kommer att sova här framöver! Jag längtar redan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska ni ha för färg på persiennerna? Jag önskar att våra var svarta istället för grå, för det blir aldrig riktigt mörkt i vårt sovrum. Bara en liten tanke. :-)

30-nånting sa...

esthrro, det blev vita för den dumma persiennmannen sa att de funkade jättebra. (Jag sa att jag ville ha svarta men han sa att det inte fanns(!) i den bredd vi behöver ha) Vita persinner suger!