fredag 13 april 2007

Vacker dag - vacker, jag?

Jag och mina närmaste vänner var på resa till varmare breddgrader över påsken. Vi hade grymt kul, även om vi snabbt insåg att vi blivit äldre och inte orkar hålla igång på samma sätt. Tragiskt, men sant. Dock vill jag inte påstå att någon av bilderna vi tog tillsammans ser ut som ovan. Jag behöver en PT, en soldusch, en personlig kock och en snygg massör. Jag är trött på att rysa av obehag framför spegeln. Och mitt bäst före datum är sedan länge passerat. Det enda jag kan göra nu är att prata om hur snygg jag var när jag var 2o! För det var jag. Men nu, nu kan jag bara drömma om att få plats i en designerklänning och fantisera om att ha råd med en dylik. Modellängden har jag, det är allt annat som fattas... Dessutom läste jag i Linda Skugges blogg nu på morgonen om bröststorlekar och jag håller helt med henne. Tyvärr faller jag in i kategorin som ser ut som 40+ efter att jag passerat 30.

Men godmorgon, är det inte en alldeles fantastisk dag idag?

3 kommentarer:

Hieronymus sa...

Ah, vi blir alla slitna med åren. Det är bara ett sorgligt faktum vi måste acceptera. Åtminstone vi som inte har råd med personlig tränare, makeupstylist och tusentals kronor i klädbudget...

30-nånting sa...

Tyvärr är det väl så, Hieronymus. Men lite snygg och rik hade man väl ändå kunnat få bli?

Hieronymus sa...

Kanske bara lite. Själv känner jag mig mest trött och sömnig nuförtiden. Undrar om det är 30-strecket som gjort det...