fredag 20 april 2007

Fyndig?

Jag önskar att jag var fyndigare. Det finns många i min närhet som är grymma på att slänga ur sig de där dräpande kommentarerna, eller snabba repliken, när de får höra något. Själv sitter jag och skrattar med. Men innerst inne blir jag frustrerad för de avbryter min väl inövade anekdot, som brukar ge garanterade skratt. Nu stjäl de ju mina skratt, bara för att de är fyndigare än jag är. Det här leder till att slutet av min historia bara blir en transportsträcka.

Samma sak händer när någon är otrevlig mot mig. Efter ca 5 minuter kommer den där dräpande repliken inflygandes i mitt huvud. Men vad gör den för nytta då?

Nej, det är nog bäst att jag håller mig till mina mer trögtänkta kompisar. Japp, så får det bli från och med nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo tyvärr brukar de fyndiga kommentarerna dyka upp lite försent=(. Men de få ggr man verkligen få in och de andra tystnar/eller gapskrattar är en härlig känsla.

Ha en bra dag!