torsdag 12 april 2007

Jag behöver avgiftning

Eftersom jag verkligen gillar Mats Strandberg så måste jag ju självklart hoppa på utmaningen som han lagt ut på sin blogg. Dessutom älskar jag ju, och har alltid älskat, att titta på TV. Och nej, jag har ingen annan hobby.

TV-serier jag följt som liten: Dallas, Dynastin, Razzel, Nöjesmaskinen, Solstollarna, Varuhuset, Hajk, Fame, Nord & Syd, Tracys hämnd, Lace, Falcon Crest, Pantertanter, ALF, Skål!, Cosby, Modedockorna, Degrassi High, Par i brott, Lilla huset på prärien mfl mfl

TV-serier jag följt som tonåring: Beverly Hills, Melrose Place, Models Inc, Twin Peaks (fast det vågade jag knappt se - får fortfarande frossbrytningar när jag tänker på Bob som kommer krypande över soffan), Huset fullt, Roseanne, Paradise Beach, Grannar, Doktorn kan komma, Baywatch, Arkiv X mfl

TV-serier jag föjt som yngre vuxen: Skilda Världar, Tre Kronor, Vita Lögner, Baren, Villa Medusa, Galen i Dig, Våra Värsta År, Real World, Silikon mfl

TV-serier jag följt som lite mindre ung vuxen: Sex And The City, Cityakuten, Simpsons, Robinson, Big brother, Seinfeld, Vänner mfl

TV-serier jag följer nu som kärring: Grey's Anatomy, House, Top Model, Idol, Will & Grace, CSI (Las Vegas), Entourage, Heroes, Extreme makekover: home edition (jag lipar varje gång), Lost (fast nu börjar jag tröttna), Prison break (se: Lost) mfl mfl

TV-serier jag aldrig tittar på: Jag tittar i princip aldrig på Scrubs, men jag anar att jag skulle gilla den.

TV-serier jag inte fattar: Gilmore girls (den hade kunnat vara perfekt för mig, men ändå blev det så fel) och Family Guy på 6:an. Ibland får jag för mig att jag inte gillar en viss typ av tecknade serier (jmfr med Sigges Lagun)

TV-serie jag hade velat följa men aldrig hunnit se: Jag tror att jag verkligen skulle ha gillat 24, Brothers and sisters och Men In Trees mfl mfl

TV-serie som blev rejält pajig: Lost börjar tappa stinget...men enligt rapporter ska det ta sig igen så jag kämpar vidare

TV-serie som kändes fin: Nord & Syd innehöll allt jag någonsin kunnat önska mig som liten

TV-serier jag äger på box: CSI Las Vegas (3 st), CSI Miami (2 st) fast de tittar vi bara på i nödfall, Seinfeld (5 st). Men jag vill ha SATC, Vänner, Will & Grace och Entourage - men hittills har ingen av mina nära och kära fattat det vid födelsedagar alternativt julaftnar.

TV-serier jag mest längtar efter att se: Dexter (min sambo är i extas över den)

Inga kommentarer: