måndag 30 april 2007

Måsten och borden

Jag borde egentligen tvätta och söka jobb. Men jag har ju ledigt idag och vill helst bara läsa fantastiska Silverfisken. Hans inlägg träffar alltid rakt i magen, kanske därför han är copywriter, och nu har han skrivit om en av mina favvofilmer. Say anything. Romantisk och med en helt underbar låt av Peter Gabriel i soundtracket. Dessutom skriver Popmorsan om Reality Bites. Också en av mina gamla godingar. Så istället för att söka jobb listar jag, utan inbördes rangordning, filmerna som jag kan se om och om igen.

Say anything - jag snor citatet från Silverfisken, "I gave her my heart, she gave me a pen"
Reality bites - "You look like...a doilie"
Singles - "Bless you"
När Harry mötte Sally - "Oh my God, call the cops, it's already out there"
Sömnlös i Seattle - "That's your problem. You don't want to be in love. You want to be in love in a movie"
Strictly Ballroom - "A life lived in fear is a life half lived"
Dirty dancing - "I carried a watermelon"

Inga kommentarer: