lördag 5 mars 2011

Den tredje

Jahapp, så var man tvåbarnsmorsa. Bara sådär. Och vet ni. Hon (ja för Turbo var en hon, jag har fortfarande inte riktigt kommit överens med den tanken) föddes den tredje mars!

Jag hade ju lite "förvärkar" under förmiddagen men de var så oregelbundna så jag tänkte inte alls mycket på dem. Klockan fyra blev de mer regelbundna och sedan så gick det undan.

Vid fem var det omöjligt att få i mig middag. Vid sex försökte jag profylaxandas och samtidigt le mot Mira och förklara att jag hade lite ont i magen så att hon inte skulle bli skraj. Tillslut fick jag fly in i duschen för att få vara ifred. E lade Mira strax före sju, samtidigt kom Chloë som skulle vara barnvakt och vi ringde taxi på en gång.

Vi kom in på förlossningen halv åtta och klockan nio är hon född. En viss skillnad från förra upplevelsen kan jag meddela. Den här gången var jag så otroligt närvarande. Jag hade kraft och ork och lillan mådde bra hela vägen. Och nu är hon alltså här!

Så fort jag sitter vid rätt dator lovar jag att bild kommer och har ni riktigt tur får ni ett namn också. Det är under diskussion här hemma och Mira är vår hårdaste kritiker. Alla våra förslag möts med ett skeptiskt "Näe".

11 kommentarer:

Amanda sa...

Nämen wow!
W O W !
Tusen grattis till er!
Starkt jobbat.

Emm sa...

UNDERBART!!!!!!
Varmaste gratulationer till lilla nytilskottet :-)

30-nånting sa...

Amanda, tack! Och jag håller med det du skrev, just nu känns det riktigt mysigt.

Emm, tack!

Anna, Peter, Elma och Svea sa...

Stort grattis igen, till er allihop! Vad tycker storasystern om lillasystern, förutom att hon är skeptisk till era namnförslag? Visst är det konstigt att storsyskonet som "igår" var ens lilla barn i ett ögonblick blir så mycket större, när de fått sitt syskon?

Ni har en härlig tid framför er! Njut, ta det lugnt och låt alla få hitta sig själv i er nya fina familj :)

Kram till er!

Linda sa...

Åh grattis grattis grattis! Vad skönt att allt gick bra!

Sarah sa...

GRATTIS :)

30-nånting sa...

Anna mfl, Linda och Sarah - tack!

Och det är väldigt häftigt att inse att de här två kommer att ha varandra och hur det redan nu börjar byggas en relation.

Lfthmn sa...

Grattis! Så glad att allt gått bra och jag är så imponerad av er andragångsmorsor (du och Amanda) som liksom bara får en bebis och är huuur coola som helst! Ni är mina idoler! KRAM!

30-nånting sa...

Skrållan - tack vad gullig du är. Inte cool men för trött för att bry mig, haha.

Josefin sa...

Stort grattis!!

30-nånting sa...

Tack Josefin!