söndag 15 november 2009

Energizer

Jag ska verkligen försöka dra lärdom av den här helgen. För jag är så himla glad och mår så bra.

För att förklara varför går vi först tillbaka till några helger. Jag och E hade inga planer och det kändes som om helgen var upplagd för mys. Lite mys blev det allt men mest blev det pannkaka. Lite sura miner och allmänt trist stämning.

Den här helgen var E på fest i fredags och jag och Mira var på restaurang. Lördag förmiddag var otroligt lugn och mysig, på eftermiddagen mötte vi upp min bror som var i stan och Mira fick för första gången hänga lite i en gympasal. (En riktig fullträff förresten. Jag vet inte om det var de högljudda killarna som drack öl eller strecken på golven som gjorde det.) I går kväll åt vi middag hos Lärarinnan och Doktorn och spelade spel. Och som avslutning på helgen har vi badat i dag, Mira sover just nu och jag ska söka ett jobb och i kväll ska vi bara kura ihop oss i soffan och se Dexter. Jag längtar redan.

Dagens insikt: Jag får energi av att göra saker. Av att träffa folk och ta mig ut! Jag fattar inte varför jag glömmer det så ofta och tror att jag är hemmakatt och bara vill mysa i soffan jämt och ständigt.

Jag älskar soffmys, men det får inte bli för mycket för då tappar soffan sitt mys. Nu ska jag bara försöka komma ihåg det här längre än den här dagen räcker.

Inga kommentarer: