måndag 16 november 2009

Bullmamma

I dag har jag och Mira bakat bullar. Mjölkfria bullar för att Mira skulle få smaka sitt livs första bulle.

Förväntansfullt lade jag ett par bitar av den frasiga och söta bullen framför Mira. Hon åt, visst gjorde hon det. Men det var inte med tillnärmelsevis lika mycket entusiasm som när hon äter sina kaviarmackor på morgonen. Då sitter hon och mmmar och oooooar och aaahar för varje bit hon stoppar in i munnen. Och så älskar hon broccoli och majs över allt annat.

Kan det vara så, jag vågar knappt tänka det, att vi har fått ett hälsofreak på halsen?

3 kommentarer:

Mifflan sa...

:) Risken verkar faktiskt överhängande (Du får gärna skicka hit bullarna!)

Amanda sa...

Hahaha.
Flingan har bara ratat mat en enda gång och det var när jag hade offrat ett helt skrivpass på att fixa nån hemlagad supermild hälsosam köttfärsgoja åt honom.

(fast nu fick jag bullinspiration av dig)

30-nånting sa...

Mifflan, tyvärr, jag och E jobbade på under hela kvällen i går och bullarna är slut (jag gjorde ett halvt recept, men ändå!)

Amanda, Mira har börjat rata mat mer och mer med åldern. Från började smaskade hon i sig allt! Det var då jag såg mig själv i henne. Och bullarna blev sjukt goda. Jag tror att farmor (det var hennes recept) gav mig några knuffar i rätt riktning...