fredag 3 april 2009

Svullet hjärta

Jag sitter och funderar på blogginlägg och Mira försöker äta upp sin mjuka pekbok samtidigt som hon snackar hejvilt. En vanlig fredagsförmiddag i vår familj.

Det är två saker som får mitt hjärta att bli större än vanligt i dag.

Den första är när jag lägger en hand på henne under natten om hon låter lite orolig och hur jag då känner att hela hon slappnar av och så kommer den där lilla, lilla handen och stryker min arm.

Det andra är att i morse när hon hörde mig säga god morgon så log hon, utan att ens se mig.

Det är kärlek i luften i dag mina vänner!

5 kommentarer:

Tre stycken sa...

Underbart! Hoppas att ni har det fint i solen idag, du och Mira :-)

M sa...

Åh, blir varm när jag läser sånt här.. Längtar kanske är ett annat rätt ord också ?! ;o)

30-nånting sa...

Tre stycken, tack det hade vi. Hoppas att du också hade det.

M,det är härligt faktiskt. Jag förstår att du längtar...

Josefin sa...

Åh, så underbart mysigt! Ha en fortsatt gos och mys helg!

30-nånting sa...

Tack Josefin. Hoppas att din helg var fin också!