måndag 20 april 2009

Civilekonom, javisst!

Jag har gjort en sak som är så typiskt mig. Jag beställde två gardiner från La Redoute. Jag insåg dock ganska snart att jag redan hade ett par gardiner i fuchsia hemma. Det var bara det att de gardinerna var så skira så en snilleblixt sa mig att det nog skulle bli billigare att fodra mina gamla gardiner. Jag tog bort min order och gick ut och köpte tyg för drygt 300 kr och fodringen fick jag lämna till en skräddare som tog 400 kr för jobbet (det var rätt meckigt att göra med de där tunna gardinerna).

I detta nu har jag spenderat 500 kr mer än gardinen från La Redoute hade kostat.

Hepp!

2 kommentarer:

Strawberry milkshake sa...

hahahahahaha, det där kunde så lätt ha varit jag!

30-nånting sa...

Jordgubben, visst blir man galen på sig själv när det händer? Och ändå gör jag sådana här saker nu och då och varje gång tycker jag att jag är jättesmart.