torsdag 30 april 2009

Kit Kat

Näe hörrni, det är dags för mig att ta en paus, ett uppehåll, från den här bloggen. Just nu blir det bara trista oinspirerade inlägg som inte gör mig ett dugg glad. Och det var ju därför jag började blogga, och fortsatte. För att det gjorde mig glad. Glad över att få skriva, glad över de kommentarer jag fick och glad när jag ibland kände att jag "fick till det". Nu har jag inte fått till det på länge.

Mitt liv och min vardag just nu består av Mira. Och det är inte fy skam. För det mesta är det toppen och ibland är det botten. Men det är mitt liv. Jag pallar inte att det enda jag kan skriva om är Mira. Även om jag älskar henne skulle jag vilja vara lite med spirituell än så. Samtidigt gör det mig lite sur att jag känner som jag känner. Jag diskuterade saken med Chloë häromdagen och hon satte det verkligen i perspektiv när hon påpekade att hon pratar mest om sitt jobb och jag pratar mest om Mira (mitt jobb). Skillnaden mellan oss är väl att hon inte känner sig dum när hon pratar om sitt jobb. Varför ska jag tycka att det är lite skämmigt att jag inte har så mycket annat att prata om just nu egentligen? Men det gör jag, litegrann.

Jag läste precis att en förälskelsefas generellt håller i sig i ett och ett halvt till två år. Jag har bloggat i ganska precis två år och varit väldigt förälskad i min blogg. Nu har jag en ny förälskelse, som förhoppningsvis kommer att hålla livet ut. Jag hoppas såklart att jag och min kära blogg hittar tillbaka till varandra, för det här har varit en alldeles utmärkt ventil för mig och alla mina knäppa och ibland enfaldiga tankar.

Tills vi gör det ska jag ägna mig till fullo åt det käraste jag har i den här världen, min lilla familj!

Vi ses där vi brukar ses, vänner!

13 kommentarer:

Esther sa...

Vad tråkigt! För oss som läser! Men jag förstår om du vill sluta när det inte känns helt rätt längre. Och kanske kommer du tillbaka fortare än du tror. Man kan ju hoppas. :-)

Amanda sa...

Fattar precis.
Men hoppas du kommer tillbaka hit ibland, helt kravlöst, om än sporadiskt. Jag ska i alla fall fortsätta kolla. Eller släcker du ner helt?

Anna sa...

Av exakt samma anledning är mina blogginlägg mkt sällsynta, och när de väl kommer är det inte speciellt innehållsrika heller. Har konstaterat för mig själv att jag utgår från att det liv jag har nu är för "svensson" (vilket jag själv inte föraktar ;))för att tro att nån ska tycka att det är intressant. Hur som helst hoppas jag att du rätt som det är börjar igen, snart!

Anonym sa...

Vi ses på Garden!

Kram

Strawberry milkshake sa...

sa himla fina. kommer sakna dej!

ak sa...

Tråkigt, men väldigt förståeligt! Kram från dina fans

2BarnsMamman sa...

Jag som precis hittade hit :) Lycka till med ditt bloggfria liv!

30-nånting sa...

Esther, tack och såklart har redan flera blogginlägg virvlat runt i hjärnan.

Amanda, jag slutar definitivt inte helt. Måste bara låta inspirationen komma tillbaka. Får inspireras av alla er andra i stället.

Anna, ja jag vet inte var min prestationsångest kom ifrån. Jag har ju aldrig utgett mig för att blogga om något annat än mitt (svensson)liv.

Anonym (Emm!), det gör vi!

Jordgubben, tack och tack. Och vi ses ju hos dig.

ak, en paus är nog allt jag behöver.

2BarnsMamman, välkommen hit. Kul att du hittade hit! Och håll ögonen öppna. Rätt vad det är rinner inspirationen till igen.

Linnea sa...

Det känns lite som att du gör slut med mig/oss (om jag ska vara SUPERDUPERdrastisk, och det ska jag - såklart). Men skämt åsido, jag förstår självklart, ingen/inget kan tvinga dig att blogga. Det blir bara tokigt då, som du själv beskriver.
Hoppas vi hörs om inte allt för länge igen. Må gott.

Josefin sa...

Lycka till! Det har varit kul att läsa din blogg. (kommer kika lite då och då i förhoppning om ett nytt litet inlägg)

Cram och Gud välsigne dig och din familj!

/Josefin

30-nånting sa...

Hahaha Linnea, jag vill inte göra slut, bara ha ett uppehåll. Som Ross och Rachel hade...

Josefin, tack och det kommer nog att komma ett inlägg nu och då.

Linnea sa...

Okejdå, då kommer vi iaf "råka" ligga med varann sen och få en dotter och så blir allt fint och bra. Det kan jag nog leva med.

30-nånting sa...

Exakt Linnea! Haha