fredag 28 januari 2011

Slackerironi

Jag var inne på jobbet i går och det kändes som om det var flera månader sedan. Helt galet vad snabbt jag har släppt det.

Däremot är det trööökigt att försöka vila så mycket som möjligt. I teorin är jag en grym slacker men i praktiken visar det sig varje gång att jag inte pallar att glo på massa film, tv-serier och läsa tidningar och böcker. Inte hela dagarna i alla fall.

Jag trodde helt seriöst att jag skulle kunna njuta mycket mer av min lediga tid nu när jag ska hämta Mira på eftermiddagarna, men jag är rent ut sagt urdålig på att göra det.

Men jag har gjort tappra försök. Jag har till exempel sovit mig igenom Fishtank (som tydligen ska vara jättebra) i dag och nu tänkte jag bläddra i Vanity Fair som jag fick av min chef i går.

Det blir nog bra det här. Måste kanske bara komma in i lunken lite bättre.

Och oj vad jag kommer att vilja slå mig själv för detta inlägg när Turbo har kommit....

Inga kommentarer: