söndag 9 januari 2011

Boande

Jag boar just nu. I alla fall antar jag att det är det som hänt sedan vi kom hem från norr.

Jag har fått för mig att Turbo kommer att komma tidigt den här gången (och att det är en pöjk men det tror inte E på) så nu är jag lite lätt nervös över att jag inte kommer att hinna fixa i ordning det jag vill ha fixat när han kommer.

För att dämpa min nervositet körde E oss därför till IKEA i dag där vi ordnat säng och diverse tillbehör. Jag har precis lagt tillbaka ligginsatsen i vagnen (det kändes mycket suspekt) och nu har jag också ansökt om föräldrapenning.

Jag har inte gjort allt på min checklista (jag är en listoman) ännu men i dag har jag kommit en bra bit på väg.

4 kommentarer:

Amanda sa...

Ska Mira åka ståbräda?

30-nånting sa...

Yes, Mira får åka ståbräda. Vi får se hur det går...

Amanda sa...

Nu har vi också spanat in brädor.
Har dock snackat med några med samma åldersskillnad som ångrat att dom inte hade syskonvagn 1:a halvåret i a f. Men, fan, dyyyrt?!

Senare kan man ju alltid skaffa en lätt paraplysulky för typ resor?

30-nånting sa...

Tja, vi tänker så att det inte är så fasligt långt till dagis och ska vi på längre utflykter så har vi en annan sittvagn till Miraskrutt (för jag tänker ingalunda göra några stora utflykter med två ongar själv). En resesulky har vi också, men den pajade efter den första resan. Nu vindar ett hjul rejält, men det får gå. Vi tänker köra slut på den på två veckor i Turkiet i maj.