fredag 28 januari 2011

The seeker

Jag har drabbats av ett svårt handikapp och jag tror att det är E som har smittat mig.

Jag kan inte längre hitta saker. Om jag tror att något är borta och letar där det borde vara så hittar jag det inte.

Jag letade febrilt efter en favorit t-shirt häromveckan. Jag gick igenom tvättpåsen jag vet inte hur många gånger. Jag tittade igenom min klädhög på stolen i sovrummet och gick till och med igenom E:s garderob för att säkerställa att min t-shirt inte var där. Till slut tog E en vända in i sovrummet och efter ca 1 minut kom han ut med tröjan. Den låg på stolen....

Sedan har jag letat efter en röd plyschfilt som jag tänkte att Turbo skulle få gosa med på BB. Mitt letande har gått så långt att jag till och med efterlyste filten hos ett par kompisar som ibland har lånat en filt för sin hemfärd. Tillslut såg jag filten som förlorad. Häromdagen vek jag ihop några andra filtar som jag hade tvättat och där, i filtlådan (som jag för övrigt letat igenom flera gånger), låg den röda plyschfilten prydligt ihoprullad.

Har jag drabbats av ett svårt synfel eller är det här kroppens sätt att säga att någon annan får ta hand om mig framöver?

Inga kommentarer: