måndag 31 januari 2011

Såsigt

I vår lilla familj är vi såsfantaster. Tidigare var mitt och E:s skafferi som en Blå Band-annons. Numera gör vi de flesta såserna själva, men vi menar att allt kan piggas upp med lite sås.

Mira är också på banan med oss, men det finns en sås som slår alla andra med hästlängder. Hon skulle sörpla i sig en hel flaska om hon fick.

Det är den "jåsa såsen" jag menar. Den funkar till fisk, köttbullar, på all sorts pasta, ris och potatis. Den är helt enkelt delikat.

Den "jåsa såsen"? Jamen, det är ju Rhode Island såklart.

2 kommentarer:

Lfthmn sa...

Kultiverad unge! Jag åt bara-bara-bara ketchup tills jag var 16 och upptäckte bea :-D

30-nånting sa...

Haha, åh bea. Det ratar våran tjej medan jag och E sitter och okynnesäter pommes frites bara för att ha en ursäkt att trycka i oss mer bea.