söndag 17 januari 2010

Una semana







Veckans roligaste: Allt kul vi hade tillsammans. Jag och E och vi alla fyra (jag, E, Chloë och Snuggles.)

Veckans tråkigaste: Min magsjuka. Kom igen, så kul är det inte att kräkas i en soptunna på Park Avenue. Men det är en magsjuka jag aldrig kommer att glömma i alla fall. E sa till fok att jag var gravid medan jag stod där och kräktes upp rödvinet från lunchen.

Veckans Älska: E såklart. Det var ju vår bröllopsresa. Men också stan. Stan. Staden. Alldeles underbar.

Veckans Hata: Starkt ord det där. Men en hemresa med en mellanlandning på en sisådär fem timmar är ju inte kul, det är det inte.
Veckans insikt I: Jag ser ut som om jag fått en liten stroke. Är helt sned i ansiktet.
Veckans insikt II: Hur jädra kul jag och E kan ha tillsammans. Ibland glömmer jag det mitt i vardagsbestyren. Har skrattat så att jag gråtit flera gånger under veckan.
Veckans Där måste vi hänga fler gånger: West Village. Otroligt härlig atmosfär och många mysiga restauranger. Ska ni dit, gå och ät på Extra Virgin. Mmmmmmmm.
Veckans Been there done that: Grits. Har alltid varit nyfiken på vad det egentligen är. Och nu vet jag. Som att äta osaltad havregrynsgröt (för att jämföra med något vi har i Sverige) med en stor klick smör i till friterad kyckling. Ingen höjdare.
Veckans shopping: Min nya klocka och mina nya stövlar. Med klack. Snart ska jag vara mäktig businesskvinna. Eller kanske bara lite mer kvinnlig...
Veckans shoppingmiss: Påsen med söta kläder från BabyGap till Mira som försvann på väg hem efter stora shoppingdagen.
Veckans oroliga: Hur lätt det gick att "förtränga" Miras existens. Överlevnadsstrategi?

Veckans lugnande: Hur fantastiskt härligt och alldeles vanligt det var att plocka upp henne från sängen i morse och snusa på hennes sovvarma hals. Jag kan gråta en skvätt just nu när jag tänker på det.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Å!
Välkomna hem!

Mvh,
Hon som spydde på sin bröllopsdag
(ingen annan visste)

30-nånting sa...

Tack Amanda,

och hahaha var det nerverna? För inte var du väl preggo då?