söndag 24 januari 2010

Deal or no deal

Ibland är min man lite mindre populär här hemma. I torsdags till exempel.

Mira har varit väldigt klängig på mig hela veckan. Framför allt när vi har haft besök. Jag tror att hon är rädd att jag ska försvinna då och lämna henne med dem som är och hälsar på. Därför bestämde jag att det bara skulle vara vi hela torsdagen och hela fredagen. Att Lillan skulle få fri tillgång till mig. På torsdagkvällen sa jag till E att jag tänkte strunta i att plocka undan efter frukost, lunch och middag på fredagen och att vi fick ta hand om det tillsammans efter att Mira somnat. E log lite överseende och sa "Inte för att du inte brukar plocka undan men det är ju inte alltid undanplockat efter lunchen när jag kommer hem!"

Cue: ilska!

Vår deal är att den som är hemma fixar och donar under dagen, lagar middag och den som kommer hem får plocka undan efter middagen och köra igång diskmaskinen. Ett par dagar har det hänt att lunchen och mellis inte hunnit plockas undan. Framför allt när Mira höll på att få tänder och bara ville bli buren hela eftermiddagarna. Det är ett par dagar. Jag har varit hemma i över ett år!

Gissa om jag längtar tills E är hemma. Gissa om jag går och övar på mitt överseende leende.

2 kommentarer:

Amanda sa...

ojojoj
igenkänning

30-nånting sa...

Men jag är inte bitter... hehe