söndag 27 december 2009

Mellandagsakt

Efter några dagars lugnare julfirande hos Svärföräldrarna är vi nu i kusinkaoset i Huset vid havet. Två ettåringar och en fyraåring ger skavsår i öronen, trötta föräldrar och glada barn.

Julens upptäckt är att Mira redan upptäckt att hon tillhör det täcka könet. Hela julaftonskvällen sträckte hon upp armarna mot varje man hon passerade och när de lyfte upp henne dirigerade hon dem bestämt med pekfingret. Det var många lampor, ljusstakar, en julgran och en katt som beskådades den kvällen.

Antal gånger jag blivit sur på Mira under julhelgen: 1 (och herregud vad sur jag var... Får jag skylla på att jag var trött?)

Antal gånger jag blivit sur på E under julhelgen: 1 (någon tafflig grej om våra räkningar den här månaden... Får jag skylla på att jag var trött?)

Antal gånger jag har tänkt att den här godisbiten blir min sista: det vill jag inte ens tänka på

Bästa julklappen: en timmes personlig shopping i en härlig butik i stan. Vi är ett helt gäng som ska dit efter stängning, vi ska ha med oss vin och jag kommer att få specialhjälp med saker som skulle kunna passa mig. Förmodligen kommer jag att vara supersnygg och het i mina nya kläder när jag och N.Y. ska mötas igen.

Inga kommentarer: