tisdag 8 december 2009

Gyllenmust

Har ni någon gång läst Sagan om Gyllenmusten? Den handlar om en välling som kokar över och översvämmar en hel by. (Först i dag insåg jag att det var en reklamsaga för Gyllenhamars Gyllenmust.) Hur som helst. För mig lät det som en dröm att kunna sitta på taket till huset och bara skopa i sig god välling. Då valde jag att förtränga hur jobbigt det skulle vara om hela huset översvämmades av välling. Hur klibbigt allt skulle bli och hur min stackars nalle skulle bli alldeles förstörd.
I kväll har jag gjort min egen variant av den där Gyllenmusten. Fast i mitt fall var det bacon- och broccolisås. Det började finfint i en gryta, som sedan krävde en större gryta och till sist en ännu större. Jag trodde aldrig att det skulle ta slut. Någon som är sugen på att komma över och äta bacon- och broccolisås?

2 kommentarer:

ak sa...

Hehe. Se så lätt man påverkar små barn med sagor ;)
Låter som liknande situation som jag här då, med 7 liter soppa som jag skulle bjudit på till lunch idag - fick precis besked om att hela familjen tänkta besökare är sjuka, så då får soppan hoppa in i frysen till nästa vecka ;) Kram

30-nånting sa...

Sju liter ak. Det är ju helt galet! Ha en bra dag.

Kram