onsdag 9 december 2009

Crew cut

I dag var det så äntligen dags. Jag klippte mig hos Zaida, som är frisörtrainee på Sachajuan. Jag hade med mig en bild på ungefär hur jag ville se ut (Katie Holmes page) och så körde vi igång. Zaida var supergullig och jättenoggrann och med lite hjälp av en av de andra frisörerna (Sacha? Juan?) mot slutet så var jag nyklippt och fin. För 200 kronor dessutom!

Såhär såg spektaklet ut innan. Hemmafärgat mörkblont med röda toner vid rötterna och askiga toner vid topparna. Håret klipptes i slutet av juli så det var hög tid.

Såhär ser jag ut nu. Lite kortare i nacken och resten av håret följer käklinjen. Mitt hår är färgat i en brun nyans och jag är verkligen supernöjd med färgen. Jag ska definitivt besöka Zaida igen. Om hon har tid med mig vill säga.

4 kommentarer: