torsdag 10 september 2009

Honungsmåne

Vi har redan börjat titta på bröllopsresor. Ursprungligen var tanken att vi skulle ta en lyxweekend till New York, utan Mira. Men både jag och E kände att vi vill åka med henne till ett varmt ställe där hon kan bada mest hela dagarna. Hon ä l s k a r att bada!

Nu har jag börjat spana lite och herregud min skapare vad dyrt det är att åka på charterresa. När vi tittar på lite familjevänligare alternativ kommer vi lätt upp i 20 papp, för EN vecka. Helt galet. Det funkar inte för oss.

Nu måste jag hitta någon som vill hyra ut en lämplig lägenhet till lämpligt pris till en liten familj som vill se lite mer av världen. Låter enkelt va!?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska jag komma med det billigaste alternativet, om ni vågar: gå med i Intervac. Googla och hitta. Det är en organisation för husbyte. SÅ om ni kan tänka er att låta någon annan bo i er lägenhet veckan ni är borta, kan ni bo i deras och i och med det bara betala själva resan och maten. Och ni kommer att ha ett kök med allt som behövs för att laga egen mat, om ni inte vill äta ute hela tiden. Det är dessutom kanon att få tips av någon som på riktigt BOR där vad man ska satsa på att göra och så! Gå in på deras hemsida och kolla. Om ni vågar.

Amanda sa...

Om ni är sugna på Spanien (Costa Brava) skulle jag fråga denna tjej om råd (är själv sugen på det faktiskt, vi hjärtar spanien):
http://malinrocaahlgren.blogspot.com/

30-nånting sa...

Tack för era tips! Vad härliga ni är.

Suz, jag ska gå in och kolla i alla fall.

Amanda, jag hjärtar också Spanien. Ska kolla in henne!

Strawberry milkshake sa...

mina föräldrar hyrde ett hus i frankrike en vecka förra sommaren, tror att dom hittade det genom mammas fackförbund.

30-nånting sa...

Jordgubben, det låter ju helt underbart. Jag ser oss framför mig, glada, lyckliga med rosiga kinder, på väg mot en picknick med ett väluppfostrat barn och en baguette som sticker upp ur cykelkorgen. Kan inte bli bättre.