torsdag 1 januari 2009

Party like it's 2009

Nytt år. Nu ska jag lära mig skriva att det är 2009. Det här året kommer att bli olikt allt annat jag någonsin upplevt. Till exempel kommer jag inte att göra ett "ärligt handtag" under hela året, för jag ska vara mammaledig. Mycket märklig känsla.

Gårdagen blev en lugn tillställning. Chloë, Snuggles, Lärarinnan och Doktorn var hemma hos oss och firade in det nya året. Vi lagade mat tillsammans, jag och Doktorn höll ett bejublat nyårstal och så skålade vi för det som har varit och för det som komma skall.

Mira försökte hänga med i svängarna men hon däckade vid nio. Inte ens de värsta bomberna och granaterna väckte henne.

E såg väldigt besviken ut när gästerna började avvika vid halv två. I dag är han tacksam att de gick när de gjorde. Hans huvudvärk är inte att leka med. Jag och Mira är nog också lite bakis så resten av dagen, eh eller kvällen, blir lugn. Det enda vi behöver göra är att packa inför morgondagens resa.

Håll tummarna för att Mira älskar att flyga!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är med nära & kära och har det säkert jättebra på alla sätt och vis och det förtjänar du precis som alla andra. Men JAG då? Jag saknar dina inlägg. Du brukar vara en pålitlig inläggare.

Hieronymus sa...

Hoppas ni har det bra i norr. Här är det, eh, ja.. snart jobb :)

30-nånting sa...

Haha, tack Linnea. Jag ska försöka bli lite mer pålitlig så snart vi kommer hem igen.

Hieronymus, jobb ja. Själv siktar jag på jobb 2010 - helt sjukt!