torsdag 15 januari 2009

Desperado

BVC-tanten var inte direkt någon tant. Hon var nog bara ett par år äldre än jag och hon var supertrevlig. Jag var så glad efter hennes besök för hon är den första vuxna människan jag träffar den här veckan, som inte är E vill säga.

Eftersom Mira sover så bra på nätterna känner jag redan nu att jag är redo för att ta mig ut på äventyr tillsammans med henne. Vi kanske till och med ska våga oss iväg till Öppna förskolan nästa vecka.

I tisdags såg jag ett gäng barnvagnsmorsor på torget i vår stadsdel och jag fick anstränga mig för att inte springa dit och fråga om jag fick vara med och leka. Så om någon av er mot förmodan råkar vara på samma Öppna förskola som jag nästa vecka är jag den där morsan med desperat blick som granskar alla som kan vara tänkbara lekkamrater till mig.

Inga kommentarer: