tisdag 27 januari 2009

Dressed for success

Öppna förskolan blev succé. Och då gruvade jag mig ändå lite för att gå dit. Det fanns en hel massa ursäkter för att inte ta oss iväg. Mira skulle äta precis när det började, det var måndag, vi var trötta. Men jag tog oss i kragen och det ångrar jag inte.

Inte för att Mira blev speciellt upphetsad av sångstunden och de andra barnen. Men jag var helt överlycklig när jag gick därifrån. Det var trevliga mammor där och särskilt en tjej i min ålder fastnade jag för. Vi har faktiskt en date nästa vecka. Vi ska helt klart fortsätta gå dit.

2 kommentarer:

Anna sa...

Förstår precis vad du menar! Från att gå hemma och undra om man ska behöva vara e n s a m under hela sin f-ledighet, öppnar sig nya möjligheter :)

30-nånting sa...

Yes! Och det är helt underbart.