söndag 4 december 2011

Midnight cowboy

Det är någonting med att gå hem med ongarna mitt i natten från en trevlig kväll hos vänner som jag tycker är så himla mysigt.

Det är ganska sällan det blir så eftersom jag och E är så bekväma och bjuder hem alla till oss i stället. Men i kväll var vi hos Chloë och Snuggles och hade lite Thailandsplanering. Molly somnade i vagnen mitt i stojet som Mira och lille A orsakade. Mira och lille A somnade ovanligt sent - men de somnade i alla fall.

Sedan kommer hemfärden. Dra upp en sömnvarm kropp ur koman. Dra på overall, eller i Mollys fall en massa filtar, och så promenad hemåt. Ingen av tjejerna somnade om på vägen hem, men de var nöjda där de var, i sina vagnar. Och jag tycker att det är så himla härligt. Förmodligen för att det var så mina föräldrar gjorde med mig. Jag och min bror har blivit transporterade både hit och dit under småtimmarna. Jag minns bilfärder där jag trött stirrade ut genom bilrutan och hur otroligt skönt det var att få komma hem till sin egen säng.

Det jag hoppas att våra tjejer får med sig av våra nattliga turer är just det. Hur roligt det är att vara borta men hur skönt det är att komma hem. Jag hoppas och tror att de blir trygga av att ruckas på litegrann ibland...

Inga kommentarer: