tisdag 18 oktober 2011

Limbo

Svårt att tänka på annat än flytt och jobb just nu. E är inte alls redo att flytta - han har ju redan drömjobbet här. Samtidigt som vi båda känner att det bästa för familjen är att flytta norröver. Och jag kan inte söka jobbet om vi inte är redo för den förändringen. Då vill jag hellre köra med öppna kort och säga som det är, att vi inte kommit så långt i våra flyttplaner ännu.

Men, inget är bestämt ännu. Jag ska fundera lite till, förhoppningsvis kommer jag fram till något och så kan jag ringa VD:n i slutet av veckan. Förhoppningsvis.

2 kommentarer:

Erika sa...

Vilket jädra dilemma! Du och E får kanske sätta er ner och göra en klassisk plus och minuslista. Det låter lite banalt men jag tycker att det brukar hjälpa.

30-nånting sa...

Det har vi redan gjort. Redan i somras. Bådas listor är övervägande positiva gentemot norr. Men ... svårt att vikta egen karriär mot familjens bästa och mot den andras karriär.