söndag 9 oktober 2011

Give me a break*

Min lilla mini-break var jättehärlig. Mycket smidigt att ha en kock i den närmsta bekantskapskretsen för det betyder att vi får äta väldigt mycket urgod mat. Dock blir det ju alltid lite mer vin än det var tänkt och senare än planerat, men det är det lätt värt.

Däremot undrar jag om jag körde helt slut på mig för när jag kom hem hade jag feber och kräktes en skvätt. Är kroppen helt utmattad och förbi av trötthet? Fast jag misstänker att det är någon sorts sjukdom med tanke på att lillkorven Molly också fick en febersläng och en kräkattack precis innan min kom.

Nu är det alldeles strax dags att sova för att ladda om inför veckan som kommer med roliga besök av farbror, storkusinen och senare i veckan kommer mormor och morfar.

*för övrigt titeln på min första och förmodligen sista låttext. Brorsan spelade på en av pappas elgitarrer och vår granne bankade på några grytor. Jag var leadsinger såklart...

2 kommentarer:

ak sa...

Fy tusan, du. Låter som att du behöver en ytterligare vacation. Jag kan inte erbjuda barnfritt, men väl alkohol och eget rum, om du skulle behöva. :) Kram

30-nånting sa...

Haha, tack ak! Alltid skönt med vänner man kan "fly" till. När vi nu någon gång köper hus kan jag erbjuda detsamma...