söndag 7 mars 2010

Peinlich

Kan ni också vara sådär att ni kan gå runt och tänka på ett pinsamt ögonblick i flera år efteråt och rysa och skämmas så in i bomben? Eller är det kanske bara jag som är lite störd?

Hur som helst. Ett ganska nyligt pinsamt minne jag kan gå runt och plåga mig med är faktiskt från vårt bröllop. Min klänning var ganska kort och jag hade självklart gått och köpt sexiga underkläder som jag hade under. Trosorna var en hipstertrosa i spets. Trosan kändes både skön och snygg när jag köpte den, men jag inser i efterhand att jag kanske faktiskt skulle ha provat dem lite längre för att verkligen känna in om det var något för mig.

Trosan åkte nämligen in i röven i tid och otid och då ville jag ju lite snyggt försöka fippla ut den så att jag kunde fortsätta dansa bekvämt. Vääääldigt sent på kvällen hade jag glömt bort att jag skulle försöka vara lite diskret utan jag stack bara in händerna under klänningsfållen och rättade till trosan.

Förstår ni vad osmakligt. Den blossande bruden står och lyfter upp klänningen och gräver sig i rumpan på dansgolvet. Haha, jag ryser av obehag bara jag skriver det här. Min förhoppning är såklart att ingen såg. Fast såg någon får jag väl bjuda på det. Men det känns lite jobbigt, det gör det.

Jobbigast av allt är väl faktiskt att jag går runt och tänker på det här ibland. Helt i onödan. Gjort är väl gjort, eller?

6 kommentarer:

Amanda sa...

jag kan också tänka på sånt, i decennier.

men det får man liksom bjussa på!

lät inte så farligt tyckte jag, skulle nog mest tyckt att det var lite sött om jag sett det.

30-nånting sa...

Men jag skäms som en hund Amanda. Tror att det har att göra med att det var just på min bröllopsdag det inträffade.

Amanda sa...

jag har sett brudar göra/säga värre!!

30-nånting sa...

Amanda, ge mig mer. Jag frossar gärna i både min egen och andras skam haha

Amanda sa...

På Es systers bästa väns bröllop:

Vännen/bruden (aspackad) drar mig åt sidan: "Fy fan, passa dig för den där familjen, dom är skitkonstiga hela bunten!"

(tjejen har alltså typ växt upp med dom)

På sin möhippa var hon så full att hon dansade juckdans med manliga strippan på ett bord på en offentlig bar. Utan tröja. Eller behå.

(Hon är kirurg, vettig, snäll och respektabel tvåbarnsmamma i vanliga fall.)

30-nånting sa...

Hahaha, jamen då kan jag nog släppa min trosincident och gå vidare...