måndag 31 augusti 2009

En världslig sak

Jag har varit på jakt efter den ultimata mascaran ett tag nu. Eller inte så ultimat egentligen. Mitt enda krav har varit att den inte ska fälla så att jag blir ännu svartare än jag redan är under ögonen.

Det har gått sådär.

Cliniques som jag fick i en goodie-bag var kass, Loréals Volumissime ännu sämre och Isadoras build-up mascara allra sämst. I går, med Isadoras mascara på, kom jag hem och såg ut som en tvättbjörn.

Därför investerades 230 osköna kronor i dag i Diors Iconic, som jag har för mig att Kicki skrivit om men jag minns banne mig inte vad hon tyckte om den. Om den här inte är bra får jag gå med blekgula ögonfransar resten av livet.

8 kommentarer:

esthrro sa...

Jag färgar mina själv. Hur bekvämt som helst!

Anna sa...

Max factor, 2000 calories (eller vad den nu heter) har jag använt rätt länge nu. Tycker den sitter på riktigt bra.

Emm sa...

Från en annan blekfis med i normala fall kritvita ögonfransar...

TIPS 1 - FÄRGA!!! Gå till salong och färga ögonfransar och bryn. Guds gåva till bleka kvinnor!

TIPS 2 - cliniques vattenfasta.

kramen

30-nånting sa...

Esthrro och Emm, jag klarar inte av att färga. Det bara rinner ur mina ögon. Det är något med kemikalierna som mina ögon inte tål. Synd, för det skulle vara toppen!

Anna och Emm, tack för tipsen. De ska jag testa om min svindyra mascara fallerar.

Tre stycken sa...

Lova att berätta vad du tycker sen!

jag har den här Loreal double extention Röd/vit hylsa och är nöjd med den. Dels ger den snygga ögonfransar, mascaran sitter men det bästa är att när man ska ta bort den blaskar man bara ansiktet med ljummet/varmt vatten och maskaran trillar av som blött papper! Underbart!

30-nånting sa...

Tre stycken, det låter helt perfekt faktiskt. Precis vad jag är ute efter.

Och jag återkommer!

Hälsingetös sa...

kanebo 38 grader rekommenderas starkt. Den har jag använt i flera år. Precis som Loreal double extention tar man bort den med vatten. Över 38 gradigt vatten. Hur enkelt som helst!

30-nånting sa...

Hälsingetös, kul att du hittat hit! Den har jag fått tips om från annat håll också. Värt ett försök helt klart!