måndag 7 maj 2012

Mardröm

Det är mitt i natten och jag vet inte hur jag ska våga somna om. Jag har precis vaknat efter en fruktansvärt vidrig mardröm och är alldeles stel i kroppen. Jag måste göra något annat en stund innan jag vågar blunda igen.

Drömmen: jag kommer till dagis och på en liten liten post-it står det att "Daniel" gått hem och att Mira är på sjukhus för hon har ramlat. Och så har de skissat upp ett fall på kanske 20-30 m i en gammal fabrik. Hon hittades vid levande stod det också. Och att hon hade ropat efter mig. När innebörden av lappen sjunkit in ordentligt vaknade jag.

Och här ligger jag nu...

3 kommentarer:

ak sa...

Men fy! :(

Erika sa...

Bu för drömmar som gör att man inte vågar somna om. *tummen ner*

30-nånting sa...

Ja AK, den där drömmen har följt mig hela dagen.
Erika, det är för väl att jag nästan aldrig drömmer mardrömmar för det där vill jag inte göra om.