onsdag 2 maj 2012

Jag har snoozat alldeles för länge nu...

Vi var ju i Amsterdam i helgen. Det var otroligt roligt och så mysigt att bara vara med våra vänner, äta gott och dricka vin. Och så har vi tittat på tjejerna som har bråkat (Holländskans lilla tjej är nästan ett år yngre än Mira) och så har vi njutit av tystnaden när leken har funkat.

 Men jag känner mig så dum. Jag och Holländskan shoppade i söndags. Eller egentligen kan man knappt kalla det för shopping för vita Converse var minsann det enda jag skulle shoppa. Det hindrade dock inte mig från att titta i lite andra affärer. Inte mindre än tre butiker var vi inne i och inte mindre än fyra klänningar övervägde jag skarpt att ta med mig hem. Men ingen kvalificerade sig i mitt tycke. Inte då i alla fall. Nu ångrar jag mig gruvligt när jag inser att den klänning jag inte kan få ur huvudet inte finns att beställa på nätet och inte finns i någon butik här i Sverige. Men har jag riktig jäkla bonntur så finns den kvar i Amsterdam till helgen då Holländskan ska spana efter den... Håll tummarna. Nåväl, mina fynd i Amsterdam som inte fick följa med hem var dessa:
En klänning från Mango. Den var fin men alldeles för vit. Vit = får ej spilla på = inget för mig...

Här har vi ännu ett fynd som inte finns på nätet. En klänning från Esprit som jag hittade i två olika blå nyanser. Den satt som en smäck på men jag blev för snål och tyckte att jag minsann inte kunde punga ut med 800 spänn på en klänning. Särskilt som jag inte har några pengar... Bra tänkt där!


Det här var nog klänningen som satt allra allra bäst på mig. Den är figursydd utan att smita åt så alla skavanker doldes ypperligt. Och den är lagom kort för att framhäva min bästa feature (efter 34 år har jag insett att det jag får absolut mest komplimanger för från andra tjejer är mina ben så det har jag tagit fasta på). Men så var det färgen. Den finns i turkos, vilket jag i och för sig passar i men bara en kort tid under sommaren, och så finns den i aprikos som jag aldrig i livet kan bära. Så det fick bli adjö till den finingen på Oasis.


Så var det då denna. Duvklänningen från Oasis. Den här kan jag bara inte sluta tänka på. Jag provade den i M och det är väl egentligen för litet för mig, men den är väldigt stretchig och det där livet är väldigt smickrande. Jag kan inte sluta tänka på den. Känner ni inte det, att den hör hemma hos mig???!!!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Turkosa är väldigt lik din brudklänning i modellen, no?

JA Oasis fattar kvinnokroppen!

Mvh,
Klänningsbögen

30-nånting sa...

Amanda, det stämmer bra. Fast denna är ännu snyggare på. jag funderar på att köpa den också faktiskt - trots att jag inte har någon kosing...